LAMAN CIKGU BAHRI
MOTOR EDISI HARLEY DAVIDSON  INOVASI KE TIGA
(masih dalam proses pembinaan aksesori & belum dicat lagi)

Bertemu lagi dalam ruang Inovasiku. Kali ini saya cuba hasilkan sebuah Motosikal klon Harley Davidson.
Konsep asas masih sama seperti inovasi ke 2 iaitu guna enjin generator 4 stroke bekas enjin sedut air. Enjin ni mulanya saya nak guna dalam projek motor chooper yang lepas tapi tak berjaya masa tu. Masa tu masalah yang tak boleh selesai sebab tak ngam bila guna bealting je. Tak dpt tido kalau usaha tak berjaya ni. Inovasi kali ini saya buat upgrada sikit spt yang ni saya letak absober n exzos utk lebih selesa n nampak real gitu.... Haha... Kita tengok dulu bahan utk buat motor ni dan dari mana saya dpt benda2 tu.

Enjin sedut air

     Meh kita tengok proses buat moto Harley ni. Kali ni agak laju sikit sebab banyak perkara kita dan lalui dalam projek pertama n ke dua dulu. So belajar daripada kesilapan le kiranya. Saya ringkaskan terus kepada proses pembuatan dan pemasangannya.

 Rangka - guna besi kereta sorong

Proses setting kedudukan enjin, body dan absober

 Proses pemasangan fok depan

 Proses aligment - manual je...guna kayu lebih2 buat kabinet

 Pemasangan handle- guna besi buai 

 Pemasangan enjin - yang ni mencabar sikit sebab saiz bealting pendek sangat

Pemasangan seat dan exzos - Beli kat Lazada

Siap pasang secara asasnya

Pandu uji lasak (Puspakom pun tak buat cam gini....)

     
0 Responses

Post a Comment