LAMAN CIKGU BAHRI

 PdPr 26.01.2021

Tajuk : Bahan Projek

Objektif : Di akhir pembelajaran murid dapat;

    ~ Mengenal dan menamakan bahan projek ( PVC dan Perspeks)  yang yang dilihat melalui paparan video.

    ~ Memberikan contoh kegunaan bahan projek yang telah diketahui.

LANGKAH PEMBELAJARAN :

1. Mulakan dengan menekan link di bawah.

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=fjUYaEnnsqY

2. Tonton dan fahami  video tersebut.

3. Jawab soalan yang dikemukakan dalam video tersebut.

" SEKIRANYA MURID-MURID INGIN MEMBUAT SANGKAR UNTUK HAMSTER, BAHAN MANAKAH YANG INGIN KAMU GUNAKAN ?  MENGAPA?"

4. Jawab soalan anda dalam ruangan komen di bawah (Enter your comment...). Sertakan nama  dan kelas anda.

    Contoh cara menjawab soalan  :

 Ali bin Abu (6 Bestari). Saya memilih bahan ............kerana............

5. Setelah selesai menuliskan jawapan anda, tekan butang Publish

SELAMAT BELAJAR





41 Responses
  1. Jawapan anda boleh di buat melalui ruangan ini.


  2. Unknown Says:

    SNEYGEN (6 Bestari) Saya memilih bahan PVC kerana ia tahan lasak dan mudah dibentuk.


  3. studentupsr Says:

    DISYA SURES (6 BESTARI) Saya memilih bahan PVC kerana ia ringan, tahan lama, murah dan juga kukuh


  4. Unknown Says:

    Saya Darwis Imran memilih PVC kerana lebih murah Dan kukuh


  5. Unknown Says:

    Saya Darwis Imran Dari (6cerdik)memilih PVC kerana lebih murah Dan kukuh


  6. Unknown Says:

    AMIRUL SHAFIQ (6 BESTARI) Saya memilih bahan pvc ia murah,kukuh,tahan lama,dan ringan


  7. Nur Allya Aliesha Teo (6 BESTARI) Saya memilih PVC kerana ianya keras dan kukuh serta ringan dan tahan lasak. Ia juga tidak mudah retak serta mudah di potong dan di bentuk. PVC juga murah dan boleh di dapati di pasaran dalam pelbagai warna dan bentuk.


  8. Unknown Says:

    Saya shobana dari (6 bestari) saya memilih bahan perspeks kerana ia lebih ringan Dan boleh tahan lama


  9. Unknown Says:

    Saya Nur Kauthar Husna (6 Bestari), saya memilih perspeks kerana ia mudah dipotong dan lebih kukuh berbanding kaca.


  10. Hafzan Hashimi (6cerdik)Saya memilih PVC kerana ia keras dan kukuh serta ringan dan tahan lasak


  11. Unknown Says:

    Eva Nur Adriana (6 Bestari) saya memilih bahan PVC kerana ia tahan lasak dan murah.


  12. Unknown Says:

    Nur Sharilyn Emilee (6Bestari)saya memilih bahan PVC kerana ia kukuh,murah,tidak mudah retak dan tahan lama


  13. Unknown Says:

    Muhammad Rifqi bin Mohd. Arrif (6 Bestari). saya memlih PVC kerana ia tahan lasak, murah dan tidak mudah retak.


  14. Unknown Says:

    TAN SAY SHENG (6 BESTARI ), Saya memilih PVC kerana ringan,kuat,kukuh,tidak berkarat dan murah.


  15. Shamira A/P tarmeraja,(6b1) says memilih PVC kerana iaitu ringan, keras,just, tidak mudah retak dan mudah dipotong dan dibentuk


  16. This comment has been removed by the author.

  17. Anonymous Says:

    Nur Dhia Qistina (6 Bestari). Saya memilih PVC kerana ianya murah, tahan lasak, tidak mudah retak, mudah dipotong & dibentuk


  18. Unknown Says:

    HAASHINIE ( 6 Bestari ) Saya memilih PVC kerana ia tidak mudah reatak, kukuh, mudah dilentur dan ia murah berbanding perspeks.


  19. Unknown Says:

    Veshallraj A/L Logendran (6 Bestari). Saya memilih prespeks kerana ia sangat keras,boleh tahan lasak dan sukar untuk dimakan oleh hamster.Selain itu,prespeks juga lebih kukuh berbanding kaca dan mudah dibersihkan serta dipotong.


  20. Unknown Says:

    muhammad muizz dziqrullah (6 cerdik). saya memilih pvc kerana tidak mudah retak,murah,mudah dipotong,ringan dan taha lama.


  21. Unknown Says:

    RIZKA (6 BESTARI) saya memilih bahan bahan daripada PVS kerana ia murah , tahan lasak contohnya tidak mudah retak dan mudah di lenturkan .


  22. Unknown Says:

    Putri ariesya(6cerdik) saya memilih bahan daripada PVC kerana ia mudah tahan lasak contohnya hamster tidak dapat gigit sangkar kerana tidak mudah retak


  23. Why u removed your answer Shamira


  24. Unknown Says:

    Amir Afwan (6 Bestari) - saya memilih menggunakan bahan pvc kerana ia tahan lasak, kukuh dan tahan lama. Ia juga murah. Hamster sukar untuk menggigitnya kerana bahan ini juga keras.


  25. Unknown Says:

    Janisha(6 bestari)-saya memilih pvc kerana ia tahan lama ,keras dan kukuh


  26. Unknown Says:

    DANISH ZAKUAN(6 CERDIK)-SAYA MEMILIH PVC KERANA IA TAHAN LASAK DAN MURAH


  27. Unknown Says:

    Aiman Haiqal (6 cerdik)saya memilih
    PVC kerana ia tahan lasak dan murah


  28. Unknown Says:

    Aiman Haiqal (6cerdik) saya memilih
    PVC kerana ia tahan lasak dan murah


  29. Unknown Says:

    Krisha ( 6 Bestari) - saya memilih pvc kerana ia keras,kukuh,ringan dan tahan lama.


  30. Unknown Says:

    Karviya Sanker (6 Cerdik) Saya memilih Bahan PVC kerana ringan,tahan lama, tidak mudah retak dan perabot yang baik


  31. Unknown Says:

    Ashraf hakimi(6cerdik)saya memilih bahan PVC kerana ringan,tahan lama,tidak mudah retak dan perabot yg baik


  32. Unknown Says:

    NUR AFIQAH IRDINA (6 CERDIK) Saya memilih perspek kerana ianya lebih sesuai untuk digunakan sebagai sangkar hamster, selain itu, perspek juga tahan lasak, keras, dan lebih kukuh berbanding kaca dan pvc.


  33. Unknown Says:

    Nurkhaira Syifa Binti Ismail(6 Cerdik)
    Saya memilih bahan PVC dari perspek kerana ianya mudah didapati, harganya yang lebih murah,tahan lasak dan mudah dipotong serta dibentuk.


  34. Unknown Says:

    Nurkhaira Syifa Binti Ismail 6 Cerdik
    Saya memilih bahan dari PVC berbanding perspek kerana ianya lebih murah, mudah didapati, tahan lasak serta senang dipotong dan dibentuk.


  35. Unknown Says:

    Muhammad Haikal bin Mohd Lazim 6 cerdik
    Saya memilih bahan dari PVC berbanding perspek kerana ianya lebih murah, mudah didapati,tahan lasak serta senang dipotong dan dibentuk.


  36. Unknown Says:

    Raeesah 6 bestari Saya memilih bahan pvc kerana ia tahan lasak dan tidak mudah retak


  37. Unknown Says:

    Samikha Veena 6 Bestari

    Saya memilih barang Dari PVC kerena ia murah,tahan lasak Dan tidal murah retake


  38. Unknown Says:

    Samikha Veena 6 Bestari

    Saya memilih bahan dari PVC kerana ia murah,tahan lasak,tidak mudah retak dan murah


  39. Unknown Says:

    Nur Zulfa Alisha (6 Cerdik) saya memilih PVC kerana ia murah dan tahan lama


  40. Unknown Says:

    Nur Zulfa Alisha (6 Cerdik) saya memilih PVC kerana ia murah dan tahan lama


  41. Unknown Says:

    Saya sarvein dari 6 pintar. Saya memilih PVC untuk membuat sangkar hamster kerana is tidak mudah peach, boleh tahan lana dan juga PVC agak murah.


Post a Comment